jazda Pagani Huayra

Jazda Pagani Huayra na torze wyścigowym

Pagani Huayra to samochód gotowy na tor. To przede wszystkim hipersamochód, ale włoski producent podjął kroki, aby uczynić go bardziej użytecznym w jego wyścigowych wersjach. Huayra została zbudowana wokół 6,0-litrowego silnika V12 Mercedes-AMG o mocy 626 KM, który może przenosić moc na drogę za pośrednictwem sześciobiegowej, sekwencyjnej skrzyni biegów. Zawieszenie zostało obniżone o 80 mm, aby pomóc w prowadzeniu, a panele nadwozia z włókna węglowego zostały zamontowane w celu zmniejszenia wagi. Wynik? Jazda Pagani Huayra jest tak przyjemna, ponieważ jest niesamowicie  wyważony. Można go uznać za samochód wyścigowy GT3

Miłośnicy motoryzacji kochają jazdę Pagani Huayra

To dzieło sztuki użytkowej, ale nie jest to jedyna część samochodu, która zasługuje na bliższe przyjrzenie się. Podwozie i zawieszenie wykonane z włókna węglowego to miejsce, gdzie dzieje się prawdziwa magia. Huayra to zaawansowana technologicznie zabawka na tor, ale prowadzi się jak samochód drogowy. Zauważysz, że ma bardzo neutralny balans i nie ma podsterowności ani nadsterowności, które zwykle kojarzą się z lekkimi samochodami wyścigowymi o dużej mocy. Huayra to supersamochód, którym można jeździć po ulicy.

jazda Pagani Huayra

Genialne hamulce sprawiają, że jazda Pagani Huayra jest bezpieczna

Huayra jest niesamowicie zwinnym samochodem, ale ma też wystarczająco dużo hamulców, aby zatrzymać go z taką samą łatwością, jak każdy konwencjonalny lub super samochód. Jest to zasługa przedniego i tylnego podwozia wykonanego z włókna węglowego, które również zmniejsza wagę Huayry. Chociaż podczas jazdy Pagani Huayra może osiągnąć 96.5 km.  w 1,9 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną ponad 386 km powinieneś unikać przesuwania jej do tych granic.